Tågäventyr

men nu ska ni få höra.....
Inatt kl 02:00 kom min flock hem, puh dom såg superslitna och superttrötta ut, dom hade varit på tågäventyr. Deras tåg rev ner en elledning efter ca 30 minuters färd, blev stående i ett strömlöst tåg, ingen mat o mörkt blev det. Tur att lillhusse hade vunnit choklad och skumtomtar på Liseberg. Efter drygt 3 timmar fick dom tillsammans med 700 resenärer evakuera, klättra ner för stege i mörkret till buss som tog dom till Skövde. Där stod ytterligare ett försenat tåg och väntade, inga platser, ingen mat ....men det åkte framåt och det var lyse i alla fall. Kl 21 kom dom till centralen och då fick äntligen lillhusse lite mat! Tåg till Gävle och sen fick dom åka buss, vilket äventyr va?! jag säger då bara en sak - SJ huka er för nu kommer matte bombardera er med förbättringsförslag på krishantering och kräva en del ersättning!
/Sally tur att jag fick vara hemma

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bob

Hej Sally!!!!

Puh va jobbigt din flock måste ha haft det.

Själv var jag med min husse å matte i Halmstad i lördags, vi var på konditori och fikade, kaffelatte och pepparkaksmuffins (mysigt va de). Vi kunde sitta ute,för solen sken på oss en stund.

Sen bar det vidare till Halmstadtravet, för det var visst några hästar som skulle springa där och dit ville husse o matte, men då hade jag varit ute på stan en lång stund, så jag stannade kvar i bilen och sov för jag var jättetrött, sen på kvällen när vi kom hem så åt vi pizza, men matte sa att det är ingen mat för boxerkillar, så jag fick nöja mig med mina pyllor, men det va gott de med.



Kram från Världens bästa Bob,(matte o husse kallar mig för det)

2009-12-07 @ 13:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0