Drömfångare

Hallå
Hörde en grej igår. Lillhusse Gustav gick och pratade spel med sin bästis Alfons.
De var inne på att spela "Sagan om ringen" men Gustav förklarade att man måste vara 12 år, annars får man mardrömmar. "Det är ingen fara för mig" sa Alfons, "för jag har en drömfångare". Vadå? sa Gustav intresserad. "Jo, den gör så att alla mardrömmar försvinner, så jag kan spela läskiga spel". Sen uppstod en intressant diskussion mellan Gustav och Husse, som handlade om spel, ålder, drömfångare m.m.
Jag vet inte, men jag tyckte att det lät bra, kanske funkar den för mig och mina drömmar också.
Ska snacka med Alfons.

Dröm sött/Sally

Kommentarer
Postat av: Roger

Jag vet inte om jag tror riktigt på drömfågaren hemma hos hos. Ibland dröms det nog mardrömmar ändå.

2009-10-09 @ 10:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0