Kvällsrutiner och sovplatser

När jag och Gustav har kollat in Bollibompa så brukar det bli kvällsfika det e mysigt, jag brukar få lite ost eller nått annat gott. Sen tar husse eller matte hand om lillhusse och läser gonattsaga, jag brukar också lyssna ibland men för det mesta får jag min kvällrunda då. Kvällsrundan är lite läskig nu när det blivit mörkt tycker jag, matte säger att jag är i "spökåldern" men jag är inte rädd för spöken! Jag tycker bara att man måste vara lite på sin vakt när man är ute o går, om man sen hoppar till lite av virvlande löv eller åt sin skugga har väl inget med spöken att göra. Jag är i alla fall mycket snygg i min fina reflexsele och tränar på att gå fot brevid matte och att ha kontakt som vi lärt oss på kursen. Om jag är duktig får jag låna mattes vante att kampa lite med som belöning.
Jag har tre sovplatser som jag gillar, jag brukar börja kvällen på min kudde brevid soffan, sen brukar jag lägga mig en stud hos lillhusse, när matte o husse går och lägger sig lägger jag mig i min bädd på min kudde. Matte o husse sover alltid med fönstret öppet och när jag tycker det blir lite väl svalt går jag tillbaka till lillhusse o kryper nääära honom mmmm Go natt !
/Sally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0