Morgonrusch

                       
Jag är sååå morgontrött o alla bara springer omkring ? En morgon i min familj kan se ut så här: ca 05:00 smyger jag iväg från min bädd till lillhusses säng för där är det så gosigt o varmt. Hör när mattes klocka ringer 06:30 o lyfter lite sött på mitt huvud när hon kikar in o säger godmorgon, men sen gosar jag ner mig igen. När sen husse kommer in och snusar på mig o väcker Gustav så lägger vi (jag och Gustav) oss tillrätta för att kika på lite Bollibompa, Gustav gnäller och puffar lite om jag råkar lägga mig lite ivägen men jag vill också ha kudde.
När klockan blivit 06:45 tycker husse att jag ska hänga med ut, man studsar väl inte direkt ur en varm säng men jag kommer efter ett litet tag och sträcker på mig hela vägen fram till dörren.
07:10 så vill husse o matte att vi ska käka frukost, hmmm jag lägger mig hellre framför brasan som husse tänt eller smyger tillbaka till någons säng. Men om någon står brevid mig och håller mig sällskap så äter jag upp min frulle, trevligare med sällskap liksom.
07:30 vaknar tonåringarna upp och gosar med mig, husse o lillhusse säger hejdå och drar till förskolan, jag sätter mig vid dörren så jag inte glöms bort. Matte tar på mig koppel, puh jag får hänga på, plockar med sig alla hennes väskor och vi går till bilen. I mattes bil får man åka i baksätet, myyys ! 08:00 är vi framme på mitt dagis, tjooooohoooooooo det är så roligt så jag studsar ur bilen och vill in så fort som möjligt. Matte tycker att vi ska träna på att gå fint fram till dörren men det tar ju såååån tid? Nää bättre att dra med sig henne, ringer på och där står någon av fröknarna o möter, matte vill att jag ska sitta och säga hej ?? Va ?! Jag är ju en boxertjej dom studsar upp på dom man gillar.... Jag får gå in till mitt dagisrum och matte drar till jobbet.
/morgontrötta Sally

Kommentarer
Postat av: Anonym

skrattar du skriver underbart, trodde aldrig det skulle vara så kul att följa Sallys lilla liv ;)

2009-10-02 @ 21:14:10
Postat av: Lotta

Hej Sally.

Det låter som att du har en underbar familj att dressera! Jag hoppas på att få se mer bilder av dig framöver. Hör av dig om du åker ner till Uppsala nå't framöver!

Ha det gott och hälsa familjen.

Kram / Lotta med whippettanterna Shilling & Mocca

2009-10-05 @ 13:31:51
URL: http://www.kennelexofficios.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0