MH äventyr del 2

Nu kommer resten av MH äventyret :)
På torsdagen så åkte jag, matte och husse iväg till Uppsala, i Björklinge så stannade vi hos min uppfödare Vivianne och träffade min mamma Cita och boxervalpen Milla som nu är 7 månader.
Min mamma Cita
Valpen Milla blev trött...
    Milla hoppar på mig....
Sen när vi lekt av oss så åkte vi vidare till hotell, JAPP ni läste rätt hotell, hundar får bo på hotell. Jag fick en egen påse med en matskål, lite mat och eget lakan, fast varför jag fick ett eget lakan vet jag inte då min säng redan var bäddad:
   
Så vaknade vi på "MH-dagen", matte och husse klev upp kl 6!? Puh, ja det var bara att hänga på, frukost intog vi i bilen och sen bar det iväg till Österåkers BK, tack och lov för husses leksak GPS för det var inte lätt att hitta dit. När vi kom fram fick vi träffa Testledaren för Boxerklubben Jill Mellström som berättade hur dagen skulle komma se ut och vilka regler som gällde för att gå med som publik. Jag fick en prommis och sen kunde jag sova vidare i bilen en stund tills det blev min tur.
 Jag och husse redo för banan som tar ca 45 minuter att gå, jag gick ut först av mina syskon Laban, Theo och Smilla som var med. Det började med kontaktövning och lek. Sen fick jag jaga en "hare", avståndslek, överraskning, ljudkänslighet, träffa spöken och avslutade med lek och skott. Jag klarade mig fint hela banan, tyckte det var jätte spännande och jag var mycket nyfiken och tydlig i mitt kroppsspråk. När spökena kom blev jag arg och skott fick jag i ruta två.
 
Min brorsa Theo (10 kilo mer än jag) mötte "Dumpe"

Min brorsa Laban, han var inte rädd för något han skällde inte ens ut spökena men jag tror att det är för att han extraknäcker som "Spöket-Laban" på fritiden?! 
Vi avslutade dagen tillsammans på en lokal pizzeria och sen bar det iväg hem till Sundsvall igen, jag sov hela vägen hem!
PS kolla in mitt supersnygga nya halsband dagen till ära...Stor boxertjej nu med Känd mentalstatus!


Titta på min brorsa Laban när han möter "skrammel"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0