Hussedag



Hallå de e Hussedag idag!
Jag har varit med Husse hela dagen idag. Först skjutsade vi Lillhusse till förskolan. Jag fick sitta kvar i bilen och lyckades sätta igång larmet. Sen åkte vi till Sollefteå där Husse hade ett möte. Jag släpptes lös i en skoteraffär fullt med kunder och en 2-årig labbetik. Jag vägrade lägga mig, utan utövade dominanshandlingar hela tiden tills Husse tog ut mig till bilen. Väl hemma igen så skulle vi gå skogsrundan. Men först jagade jag efter Mattes bil när hon skjutsade lillhusse på disco, sen fick jag syn på Nalle (6-mån bordercollie) och lämpligt nog så var jag ju inte kopplad så jag kunde ignorera alla kommandon och dra bort till honom för en liten lekstund i snön. Nu ligger jag utsträckt på soffan och tar igen mig. Hussedagar får en att verkligen bli trött....
Sally

Kommentarer
Postat av: Atlas

Oj, vilken rolig dag du verkar ha haft!!

Du får hoppas att kursen där inte blir av...för de lär sig en massa dumma saker där, hussarna och mattarna...

Mer skoj åt hundarna!!



Puss på´re!

2010-02-19 @ 20:38:50
URL: http://hundlivbyatlas.blogspot.com
Postat av: helen Risgryn o Vixi

Tacka för det att du blir himla trött efter en så hektisk dag. Bra jobbat.

2010-02-20 @ 17:52:22
URL: http://boxermania.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0