Trotsålder

min matte säger att jag kommit i trotsåldern? jaa inte vet jag vad det är men jag antar att hon syftar på att jag varit ovanligt busig och påhittig i helgen, ska jag berätta...?
På lördagsförmiddag så går jag och matte på långprommis då det var bra tempratur och solen sken, eftersom vi gick på gångväg så fick jag gå i koppel, matte muttrade något om att hon tror att jag liksom glömt hur man beter sig i koppel, men vadå?! Är man en busig boxertjej som måste man få studsa omkring lite och sno vanten av matte och kampa med kopplet, såååå roligt! Matte var inte alls på det humöret, vi kom upp på spåret där jag brukar få springa lös, men nu får jag inte det? Varför? Jooo för att det kommer skojsiga människor på två bräder och liksom susar förbi och vad måste man göra då?! Joooo springa efter så klart och säga HEJ!
Inte nog med detta när vi väl kom hem så konstaterar jag att resten av flocken dragit ut på uppdrag och att matte börjar packa sin träningsväska, trots att vi nyss varit ute på uppfriskande prommis! Men näääää det räckte tydligen inte, matte säger till mig att gå o lägga mig och att hon kommer snart, fyyyyyy va taskigt. Så när hon väl dragit så kunde jag inte låta bli och springa runt och göra lite bus, he he, först kom jag åt 5 halstabletter med papper som jag roade mig med att pilla ut själva halstabletten och sen låg o sög på mmmmmycket uppfriskande. Sen hittade jag lillhusses roliga lilla radiostyrda frigolithelikopter som han brukar flyga med ovanför mitt huvud, den låg på köksbänken, jag sträckte på mig ordentligt för att nå. Jag lyckades inte alls att få den att flyga som lillhusse så jag blev sur och bet sönder den. När sen matte kom hem efter drygt 1 timme så mötte jag inte henne i dörren, fel taktik av mig då hon direkt kom in och tittade på mig och sa - MEN VA HA DU HITTAT PÅ FÖR BUS DÅ!? Jag låg kvar med öronen långt bak och försökte titta på matte och säga att jag bara flygit lite helikopter men att den råkade kraschlanda och att jag har lite lätt ont i halsen och behövde lite uppfriskande?!
Vad lillhusse sa?! Han blev ledsen men sa - jaa men hon förståååååår ju inte, det gör inget. Näää precis jag är bara en liten busig boxertjej men massor med energi :)
PS Husse har lovat att köpa en ny helikopter och jag har superfräsch andedräkt!

Kommentarer
Postat av: Ester

Hahaha! Det där känner jag utan tvekan igen! Jag slet t.ex. upp en bit av golvparketter bakom en soffa när de inte var hemma! :D

Idag träffade jag vår faster och några bilder finns utlagda på bloggen. Hon ser mycket lik ut som du!

Kram

2010-01-10 @ 22:43:04
URL: http://sweetester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0