Nu ska ni få höra...

vad en liten boxertjej kan göra .....!
Nu händer det grejer i mitt boxerliv ska ni veta, matte kör hårt med mig, trotsar värme och mygg och packar vår träningsväska i tid och otid. Först så ska jag berätta om att jag har börjat träna SÖK, det är när man letar "figgar" i skogen. Figgar?? jo det är människor som gömmer sig och som jag måste leta rätt på, när man hittar dessa så blir dom sååååå glada att se mig så jag får massor med beröm och godis. Måste säga att det är en av dom roligaste saker vi gjort på länge. Matte har fått komma med i värsta proffsgruppen och får massor med hjälp och stöd. Det är inte lätt detta ska ni veta, jag ser hur hon lägger huvudet på sne och upprepar och tänker högt - gå ut, gå in, stigen, gå framåt, valla, figurant, vinda, hög nos, rulle, lösrulle, tomslag... ja som sagt inte lätt men mycket skoj! 
Sen har vi bara en gång kvar på vår Steg II i Lydnad som ska göra att matte och jag törs tävla i höst, hur det går? Jovars, det går faktiskt rätt så bra, det vi inte riktigt får till är apporten, jag fattar inte riktigt vad det är matte vill att jag ska göra med den där träpinnen liksom?? Måste reda ut det.
Idag körde vi ett spår, JAAAAAAAAA men det är väl skojsigt! jag kutade på i värsta racertempot, (lite väl fort tyckte matte)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Härligt Sally!!! Celda har börjat valpkurs men vi längtar tills att vi kan börja träna på "riktigt".

2010-07-08 @ 12:01:08
URL: http://kickilinaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0