Bilar är hårda

och hundar är mjuka! Har hållt en låg profil idag, det hände en grej igår.... tvekade om jag ens skulle berätta det för er för det har varit jätte jobbigt för min flock.
Jag vet inte riktigt vad som flög i mig igår kväll? i vanliga fall går jag inte ens utanför tomtgränsen, MEN så lockades jag på något vis av vår granne som bor över gatan...... precis när jag sprang över så kom en bil !! oj oj oj va rädd jag blev, jag fick en liten puff i sidan och jag kröp ihop som en boll med svansen mellan benen, skrek till och sprang tillbaka. Husse kom farande och fattade inte vad som hände, min granne fick förklara och den stackars tanten som kört på mig var helt förtvivlad. Som tur var så höll bilen låg fart pga solen och jag fick inga skador mer än litet skrapsår intill nosen. Husse fick känna igenom mig gång på gång och ringde jourveterinären och rådfrågade och som kunde konstatera att jag hade haft tur. Min matte kunde inte sova inatt utan hon har hela tiden haft koll på mig, stackars husse och matte vad jag ställde till det. Matte har tagit mig om huvudet och sagt gång på gång - tänk va tokigt det hade kunnat bli och vilken tur vi haft att jag inte blev överkörd!

Idag var jag till en början lite stel i kroppen och höll låg profil, kikar misstänksamt på bilar och har hållt mig på behörigt avstånd från vår gata. Nu ikväll så tyckte i alla fall min flock att jag var som vanligt, har käkat, sprungit i skogen, busat med lillhusse och hans kompis och nu ligger jag och sover i soffan.
Nu en uppmaning till mina hundkompisar - Spring inte över gatan! Bilar är hårda - hundar är mjuka! 
 

Kommentarer
Postat av: Ester

Oj, vad läskigt! Det är tur att du är oskadd!!!

2010-06-02 @ 21:36:35
URL: http://estertheboxer.cybersite.se
Postat av: Minna (din halvsyster på pappa teos sida)

Hej



Jag är din syster Minna (Buffet´s Ava Gardner) jag tittade in här och såg vad som hänt, hoppas att allt kommer att fortsätta vara bra nu efter olyckan.



Massor av boxerkramar

MinnaMupp

2010-06-02 @ 21:42:35
URL: http://minnatheboxer.se
Postat av: Kicki

Men Sally! Fyy vad du skräms!

Vilken tur att allt verkat gå bra!



Kram!

2010-06-02 @ 23:50:45
URL: http://boxerifamiljen.wordpress.com
Postat av: Bob

Fy vad otäckt Sally !!

Skönt att allt verkat gått bra, matte bruka

säga till mig att körande bilar är farliga.

Ha de så bra Sally med flock

Kramisar från Boben...

2010-06-03 @ 07:46:28
Postat av: Denzel

Men oj Sally!! Himla tur det gick bra. Ja, inte ska man vara där bilarna är inte... Vilken tur att du inte fick mer skador :) PUZZ på dig



/Denzel

2010-06-03 @ 09:11:40
Postat av: Rista

Skönt att allt gick bra!

2010-06-06 @ 18:58:36
URL: http://ristasrastplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0