Midsommar i Leksand


Jag vet, jag vet, de är inga hundar, men så här går det till på Pipargården när det är midsommar.
Om ni inte ser det så är det matte och mina bästisars matte som gör en partyhöjare!
Nu ska ni få en inblick i vårt årliga traditionsfirande här i Lekand.

Japp, nu är det hundar ni ser. Det är ju jag och min "läromästare" Lilleman. Skitsnygg eller hur? Han har lärt mig allt jag behöver kunna och lite till, och han har följt mig sedan valpsben. Tratten? Han har opererat bort en trasig klo, stackarn.


Svårt att veta, men det är faktiskt "mellanhusse". Han ser ut så där ibland. Fick egentligen inte visa den här....

Japp, här ligger vi och poserar. (vaktar gården, säger husse) Det är Smilla och Moi.
Fnyggast i Leksand.
Nåväl, idag är det midsommardagen och då är det majstångsresning och dans på Hjortnäs brygga. Då blir det gruppbild i finklänningar, så missa inte nästa inlägg.
Tills dess: Bind en krans och umgås i solskenet/Sally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0