Blivande draghund

Min flock åkte idag upp på Södra Berget idag för att inspirera mig, det är Draghunds SM om en vecka och idag skulle man testtävla lite. Jag var på hugget direkt och skulle såååååå gärna vilja hänga på och dra med dom andra hundarna men matte och husse säger att jag är för liten. Hrrmm ja ja jag ska i alla fall få en snygg sele, för att vänja mig vid den och känna mig för lite, för husse vill verkligen att vi ska testa detta när jag blivit äldre och jag vill ju se lika hurtig ut som han i sin "racerdräkt"......
Lillhusse var riktigt duktig han med på dom där brädorna och han retades lite med mig för att jag inte fick hänga på, sen blev det fika och störningsträning för mig när jag fick sitta fint bara några meter ifrån alla draghundar som stod och hoppade och ylade strax innan start.
           
             


Kommentarer
Postat av: Helen Risgryn o Vixi

Tänka sig vilken framtid du har Sally Polishund/draghund eller Sökund/Utställingshund framtiden är din. . Bara att välja. Må så gott.

2010-03-08 @ 14:57:41
URL: http://boxermania.wordpress.com
Postat av: Ester

Ja, visst är drag kul! Jag har börjat liiite med drag och än så länge har jag bara dragit min lillmatte samt en petflaska ifylld med vatten. Som Helen, Risgryn & Vixi sa är det bara att välja vilka vägar du vill ta! Jag tror jag väljer Bruks/Lydnad/Utställning/Fritidsdrag/Busboxer... :)

2010-03-08 @ 19:03:07
URL: http://sweetester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0