Spårhelg

Jag och matte har varit på spårhelg som MNLO boxerklubb ordnat. Instruktör var Gunbritt Arthursson. Vi var 6 mattar och 7 boxrar som träffades tidigt på lördagsmorgonen, förväntansfulla och nyfikna. Först körde vi lite lydnad för att Gunbritt skulle få en bild av oss hundar och våra mattar. Mycket spännande, och massor med tips på vad vi skulle jobba på. Sen bar det iväg till spårskogen, matte började med att lägga ett spår där jag skulle visa att jag faktiskt bryr mig om pinnarna och vill ta upp dom...? Ja ja, jag fick väl visa det då även fast jag är mest sugen på att bara rusa vidare. Jätte kul var det sen att matte fick hänga på dom andra hundarna för att se och lära, några var superproffs! Efter 9 timmar var vi hemma igen, jag sov som en stock kan jag tillägga. (matte med)
På söndag var det dags igen, lika tidigt men betydligt bättre väder. 8 timmar i skogen på söndag med massa spår, uppletande och annat. Oj va roligt, matte och jag fick ny inspiration till vår spårträning och massor med tips. Trötta blev vi, kan skvallra att matte somnade sittande i soffan kl 20 :)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja en härlig helg var det!! Vi var också trötta. Idag har vi spårat.

2010-09-29 @ 20:46:46
URL: http://kickilinaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0