Nyrakad

jahaa så har man fått sin första rakning, var hos veterinären igår för att göra ultraljudsundersökning på mitt hjärta då jag har litet blåsljud. Fick hoppa upp på bordet lägga mig ner och matte fick hålla i mig, sen rakade.... jaaaaa visst RAKADE han en liten "glugg" där han sedan körde en mojäng för att kika på mitt hjärta. Han hittade det lilla, för att det var mycket litet läckage vid min ena hjärtklaff, han sa att jag inte haft det sen födseln utan troligtvis fått det under infektion. Matte kan inte komma på att jag varit särskilt sjuk mer än att hon upplevde mig som förkyld och snorig under en veckas tid i höstas. Ja i alla fall ni som följt mig på min blogg vet ju att det var för att jag trillade omkull som jag i första hand var till Veterinären och han konstaterade blåsljudet. Det var i alla fall INTE därför jag trillade omkull! Skönt! Näää han gick helt på mattes magkänsla att jag blivit för varm (rostas) och sen rusade ut i kylan, kissade och fick helt enkelt Blodtrycksfall. Läckaget var så litet så det påverkar mig inte alls, man gör inget åt det mer än när vi i dom fall är hos veterinären så tyckte han att man skulle lyssna och kolla till det. Kan även tilllägga att han sa - Men vilken trevlig boxertjej, hon kan tom hålla sig lugn under undersökningen! Jaaaa men va tror han - man vill ju liksom bara få det bortstökat så man kan ut ur undersökningsrummet och tjoarunt lite i väntrummet istället :)


Kommentarer
Postat av: maria o fay

Va skönt att det inte va nåt fel på hjärtat. :)

2010-01-12 @ 15:35:33
URL: http://feffibruden.blogg.se/
Postat av: Ester

Ja, instämmer! Vad bra att du var duktig hos veterinären, bjöd inte de på godis också? Det gjorde i alla fall min veterinär när jag fick min ettårsspruta!

2010-01-12 @ 18:04:18
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: Atlas

Vad skönt att det inte var nåt allvarligt!



Sugen på att vara med och kursa 6-7 februari? Det är nån kille från Västerås som kommer upp och ska försöka lära oss lite... Lördag-söndag, 500 kr.

2010-01-12 @ 19:50:58
URL: http://hundlivbyatlas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0